Tanácsadási szolgáltatások
Megfigyelhető, hogy Olaszországi vállalatok esetében a stratégiai tanácsadás jelentősége magasabb az európai átlagnál. Azonban az európai trendekhez hasonlóan az e-business és outsourcing tanácsadás szerepének növekedését prognosztizálják a szakértők a következő időszakra.
[wp_ad_camp_1]
Az ASSOCONSULT 2003-as részletes felmérése szerint a megkérdezett vállalatok legnagyobbrészt IT tanácsadásra tartanának igényt (KKV 43%, NV 62%). A második legkeresettebb szolgáltatás a változásmenedzseléssel foglalkozó tanácsadás (KKV 29%, NV 22%). Míg a nagyvállalatok körében a marketing (10%) és a képzés (6%) terén igényelnek még tanácsadói segítséget, a KKV-k inkább a kapacitásfejlesztést (13%) jelölték meg, a marketinget (6%) kevésbé tartják fontosnak.
Fontosnak tartjuk mindenképpen megjegyezni, hogy ezek az adatok csupán azt jelzik, hogy mire lenne folyamatosa igény, és nem a tényleges megbízások számát takarják pontosan. Az igények egy része egyébiránt sohasem válik tényleges tanácsadási megbízássá, a megvalósult tanácsadási folyamatok aránya is tanácsadás típusonként változik, valamint a különböző típusú tanácsadási megbízások jövedelmezősége is különböző, ezért eltérés tapasztalható az árbevétel és az igények között szinte minden esetben.
Vizsgáljuk meg mindig pontosan azokat a motívumokat melyek miatt az igény valóságosan megvalósuló – az árbevételt növelő – tanácsadási projektté válik.