Így dolgozz otthonról, eredményesen
Noha hazánkban csak az elmúlt években kezdett igazán elterjedni a home office munkavégzés, tőlünk nyugatabbra ez már egy sokkal jobban bevett szokás. Ez persze nem véletlen, hiszen a cégeknek így kisebb irodahelyiséget kell bérelnie, emellett a munkavállalók ideje se megy el a bejárással és megfelelő szervezettség esetén olajozottan zajlanak a folyamatok.
Alkalmazottként pedig igen csábító az otthoni munkavégzés gondolata, hiszen így valamilyen szinten a saját magunk urai vagyunk és bizonyos tekintetben úgy osztjuk be az időnket, ahogy mi szeretnénk. Különösképp igaz ez, ha egyéni vállalkozóként tevékenykedünk, lévén ilyenkor csak saját magunknak kell elszámolni a munkaórákkal. Ugyanakkor a rengeteg előnye mellett ez gyakorta hátrányként is jelentkezik, ugyanis ha nem vagyunk kellőképp eltökéltek és tudatosak, akkor a rossz időmenedzsment előbb-utóbb a hatékonyság rovására megy majd. A home office tehát közel sem olyan egyszerű a gyakorlatban, mint ahogy azt elsőre gondolnánk, tudniillik meg kell tanulnunk élni az ebben rejlő lehetőségekkel.
Ennek a legjobb módja a napi rutin kialakítása. Ez általában nem megy egyik pillanatról a másikra, gyakorlatot kíván, hogy az egyéb – jóval szórakoztatóbb – tevékenységeket a háttérbe szorítsuk. A legkönnyebben úgy érhetünk el eredményeket, ha lépésről lépésre haladunk. Bontsuk fel a napunkat rövidebb szakaszokra és amennyiben szükséges, használjunk valamilyen alkalmazást, ami emlékezetet minket az időpontokra. 40-50 perc aktív munkát követően tartsunk egy rövidebb szünetet és tapasztaljuk ki, hány ilyen munkaóra az, amíg még eredményesen dolgozunk. Ezt követően már sokkal egyszerűbben összeállítható a napirend, ráadásul, ha legalább egy hétre előre tervezünk, akkor az egyéb teendőinkre is gond nélkül időt tudunk szakítani.