Hogyan érje el, hogy felvegyék bármelyik céghez?
A széles körben használt automatizált jelentkezőkövető rendszerekkel hogyan kerülheti meg a számítógépeket és léphet kapcsolatba a menedzserekkel? Valójában ennek több módja is van. Nézzünk meg ezek közül néhányat.
A legtöbb vállalatnál nem ez a leghatékonyabb módja annak, hogy betegye a lábát a céghez, de egyeseknél mégis működik. Annak érdekében, hogy maximalizálja az esélyét egy interjú elindítására, győződjön meg arról, hogy személyre szabja önéletrajzát az álláshirdetésből származó kulcsszavak hozzáadásával, és kísérőlevelet ír. Miért nem ez a hatékony módja annak, hogy felhívja magára a figyelmet? Először is, maximális versenye van minden egyes szerepre, amelyre pályázik, mivel a jelentkezők általában több száz vagy annál több embert jelentenek. Másodszor, a rendelkezésre álló állásoknak csak 15% -át hirdetik meg az állástáblákon, ami azt jelenti, hogy bármely pillanatban figyelmen kívül hagyja a nyitott pozíciók 85%-át. A munkáltatók túlnyomó többsége többféle módon kínál kapcsolatot online – Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, TikTok és egy vagy több vállalati blog. Ha konkrét vállalatokat céloz meg, akkor feltétlenül kövesse őket a közösségi médián keresztül.
Még ennél is fontosabb azonban, hogy a médián keresztül kommunikáljunk velük. „Lájkolja” őket a Facebookon, és kommentáljon a bejegyzéseikhez. Rendszeresen tekintse át LinkedIn-profiljukat, és „kedvelje” a frissítéseiket. Retweetelje Twitter-bejegyzéseiket, és ossza meg blogbejegyzéseiket. Azt a benyomást keltse számukra, hogy munkáltatóként érdekli őket. Ez egy régi stratégia, amely még mindig működik. Az információs interjú egy olyan interjú, amely során hozzáférhet a foglalkozással vagy a munkáltatóval kapcsolatos bennfentes információkhoz. Ezért mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy elérhesse ezt az interjút.