Az autófényezés folyamatai
Minden autóra ráfér néha a felújítás, és vannak olyan munkafolyamatok, mint például a fényezés, ami után teljesen újszerűnek hat egy autó. Az autófényezés egy olyan munka, amely több folyamatból áll. A folyamat első lépése, hogy a fényezni kívánt területről, minden, a festést akadályozó elemet el kell távolítani.
[wp_ad_camp_1]
Le kell szerelni a kilincseket, lökhárítókat, ki kell szedni a lámpákat, ablaküvegeket stb. Ezek nélkül a fényezés nem lesz tökéletes, mivel a festék könnyen felválhat ezeken a területeken. Ezután következik a az előkészítés, a csiszolás és az alapozás. A minőségi fényezés szempontjából, a jó előkészítés az egyik legfontosabb. A csiszolás mértéke nagyban függ az autó korától, valamint a rozsdásodás fokától. Az erősen rozsdás alkatrészek estén érdemes kicserélni a korrodált részt. A kevésbé korrodált alkatrészeket speciális tárcsákkal a fémig kell csiszolni. Ezt követően egy erősebb összetételű, úgynevezett üvegszálas kittből felhordják az első réteget, majd ismét lecsiszolják egy finomabb papírral. Azokat az elemeket, amiket nem kell lecsiszolni, bevonják takarópapírral.
Ezután felfújnak rá egy speciális töltőanyagot, majd hagyják, hogy megszáradjon. A régebbi autóknál a száradási idő hosszabb. Az autó tényleges fényezése csak ezek után következik, az erre a célra kialakított hőkamrában, a fényezőkabinban. Az autóra több rétegben szórják a festéket és a rétegek felvitele között kis szünetet kell tartani. Vannak olyan színek, amelyeket elég két rétegben felvinni, de vannak olyanok, amelyeket akár négy rétegben. A fényezés után jöhet a lakkozás egy vagy akár három rétegben. Az utolsó réteg felvitele után következik a szárítás, majd az összeszerelés. Láthatjuk tehát, hogy az autófényezés egy komplex folyamat, amely nagyban függ attól, hogy mennyire régi az autó.