A villamosok története
A tömegközlekedés egyidős az ember vezette kompokkal, mivel az első közlekedési forma a vízi közlekedés volt. A fejlődést követően már szárazföldön és levegőben is különböző közlekedési formákat tudtak választani az utazók. A kollektív utazási forma bár nem olyan kényelmes, mint saját autóval közlekedni, viszont sokkal takarékosabb.
[wp_ad_camp_1]
Egyesek számára még igen érdekesnek és szórakoztatónak bizonyul, hisz mindig új emberekkel lehet találkozni és megismerkedni. Napjainkban is sokan válasszák ezt a közlekedési formát, főleg akik városban élnek vagy dolgoznak. Utazhatnak, autóbuszon, metrón, trolibuszon vagy villamoson. A város egy bizonyos pontjáról indulnak és különböző útvonalakon a kitűzött helyre lehet elérni vele. A villamos elektromossággal működő jármű, amely a közúti vasutak körébe tartozik. Magyarországon a XIX. századra a technika fejlődésének köszönhetően a városokon belüli közlekedés teljesen megújul. Ekkorra már olyan méretű városok is kialakulnak, ahol már szükség van egy biztonságos és olcsó közlekedési járműre, ami nem más, mint a villamos.
Hazánkban is szinte minden nagyvárosban található villamos. Az utasok többsége pozitív véleménnyel van a magyarországi villamosokról, mivel nem drága és megbízhatóak a menetrendjei. Az első villamost 1879-ben mutatta be egy berlini kiállításon Werner Siemens. Ennek a találmánynak a továbbfejlesztése vált később ismertté Európa nagyvárosaiban, így Magyarországon is. Egyre korszerűbb típusai jelennek meg, mely gyorsaságukról és biztonságukról híresek. A legkorszerűbb közlekedési módnak azonban talán az mondható, amikor egy országon vagy városon belül több közlekedési mód is létezik. Mindez lehetővé teszi, hogy minden ember, aki utazni szeretne, megtalálja a számára legmegfelelőbbet kényelem és anyagiak szempontjából is.