A Tommy Hilfiger ruházati és kiegészítő márka
Thomas Jacob Hilfiger amerikai divattervező és a Tommy Hilfiger Corporation alapítója. Miután karrierjét az 1970-es években New York belvárosában a People’s Place névre keresztelt farmer- és divatüzlet-üzletlánc megalapításával kezdte, az 1980-as években elkezett ruhákat tervezni saját névadó férfiruházat-sorozatához. A vállalat később női ruházatokra és különféle luxuscikkekre, például parfümökre is kiterjedt, és 1992-ben a tőzsdére került.
[wp_ad_camp_1]
Hilfiger gyűjteményeit gyakran befolyásolja a zenei szubkultúrák divatja, és a zeneiparral kapcsolatban forgalmazzák, olyan hírességekkel, mint az 1990-es években Aaliyah amerikai R&B művész. 2005-ben a CBS The Cut című vetélkedő versenyzői a The Apprentice-hez hasonló módon versenyeztek egy tervezési munkáért Hilfigerrel. 2006-ban Hilfiger 1,6 milliárd dollárért adta el cégét az Apax Partners számára, aki legközelebb 2010-ben adta el Phillips-Van Heusennek 3 milliárd dollárért. Továbbra is a vállalat fő tervezője, a tervezőcsapatokat vezeti és felügyeli az egész kreatív folyamatot. 2012-ben Hilfiger elnyerte az Amerikai Divattervezők Tanácsának Geoffrey Beene életműdíját. Hilfiger 1969-ben végezte el az Elmira Free Academy középiskolát. Szülei azt akarták, hogy főiskolai tanulmányokat szerezzen és hagyományos karriert folytasson, és egy ideig az elmirai GST BOCES Bush Campusra járt.
1985-ben megalapította a Tommy Hilfiger Corporation-t a The Murjani Group támogatásával. Az új ruházati sorozat egy nagy horderejű marketing kampánnyal debütált, például egy nagy óriásplakát felállításával a Times Square-en ami George Lois által volt tervezve. Hilfiger 1989-ben hagyta el a Murjani International céget, Silas Chou helyett pedig pénzügyi támogatást nyújtott a Hilfiger márkának, Ralph Lauren korábbi vezetői pedig az újonnan alapított Tommy Hilfiger Inc. vállalat vezetőiként vették fel a fedélzetre.