A Nina Ricci márka
A Nina Ricci egy divatház, amelyet Maria „Nina” Ricci és fia, Robert alapított Párizsban 1932-ben, és 1998 óta a Puig spanyol szépség- és divatcsoport a tulajdonosa.
[wp_ad_camp_1]
A haute couture házat 1932-ben alapították. Nina Ricci ruhákat tervezett, míg fia, Robert Ricci irányította az üzletet és a pénzügyeket. Közvetlenül a próbababán dolgozott a szövetekkel, hogy megbizonyosodjon róla, hogy azok elkészültek megfelelően. Nina Ricci tervei hamarosan a kifinomult, romantikus, mindig nőies érzéssel váltak ismertté, amelyet Maria minden kollekciójához hozzáadott. 1941-ben Robert Ricci létrehozta a házon belüli parfümosztályt. 1945-ben, a háború végeztével, a tervezők arra késztették hogy újjáélesszék a nők korábban megszerettetett rajongását a haute couture-ral, miközben pénzt gyűjtöttek a háború enyhítésére. Robert Riccinek volt egy ötlete, amelyet Lucien Lelong, a Chambre elnöke valósított meg. 40 párizsi couturier több mint 150 manökenje, köztük a Balenciaga és a Madame Gres modelljei, a márka legszebb darabjaiba öltöztek, és egy párizsi Louvre-ban megrendezett kiállításra kerültek. Hatalmas párizsi siker után bejárták Európát, majd az Egyesült Államokat.
1946-ban Robert megalkotta első illatát, a Coeur Joie-t. 1948-ban Robert előállt egy másik illattal, a márka legnépszerűbb illatával, a L’Air du Temps-szel, amely ma is a legkeresettebb. Számos stewardess egyenruhát tervezett a Nina Ricci márka. Nina Ricci úttörő a formatervezési minták licencelésében a ready-to-wear megjelenése előtt is. Már 1960-ban elkezdték engedélyezni a mintáikat az olyan butikok felújítására, mint például a New York-i Chez Ninon és a hongkongi Betty Clemo a „line-to-line” reprodukció érdekében. Robert 1954-ben választotta meg az új vezető tervezőt, a belga Jules-François Crahay-t.