A Hermés luxuscikk-gyártó története

A Hermès International S.A., vagy egyszerűen csak a Hermès egy francia luxuscikk-gyártó, amely 1837-ben alakult. Bőrárukra, életmód-kiegészítőkre, lakberendezési tárgyakra, illatszerekre, ékszerekre, órákra és konfekcióra specializálódott. Az 1950-es évek óta a logója egy lovaskocsi. Nadège Vanhee-Cybulski a jelenlegi kreatív igazgató.

[wp_ad_camp_1]

Az 1980-as évektől az asztali edények a cég erős szegmensévé váltak. Összességében a Hermès-termékek gyűjteménye 1990-ben bővült, és több mint 30.000 darabot tartalmazott. A kollekcióban új anyagként használták a porcelánt és a kristályt. A Hermès műhelyeit és formatervező stúdióit Párizs melletti Pantinba helyezte át. 1993 júniusára Hermès belépett a párizsi tőzsdére. Abban az időben a részvényértékesítés nagy izgalmat váltott ki. A 425.000 részvényt 300 FFr-en (akkor 55 USD) lebegtették, 34 alkalommal túllépték. Dumas a Forbes magazinnak elmondta, hogy a részvényértékesítés segít csökkenteni a családi feszültséget azáltal, hogy egyes tagok felszámolhatják részesedéseiket anélkül, hogy „összevesznének a részvényértékelések között”.

Hermés

Hermés

Mindeddig a Hermès család még mindig erős, mintegy 80% -os részvénytartással rendelkezett, így Jean-Louis Dumas és az egész család a Forbes milliárdosainak listájára került. Mimi Tompkins, az U.S. News & World Report munkatársa Párizs egyik legjobban őrzött ékszerének nevezte a céget. A következő években a Dumas a Hermès franchise-ját 250-ről 200-ra csökkentette, és a vállalat tulajdonában lévő üzleteket 60-ról 100-ra növelte, hogy jobban ellenőrizhesse termékei értékesítését. A terv az volt, hogy rövid távon körülbelül 200 millió frankba kerül, de hosszú távon növelni kell a nyereséget. Körülbelül 500 millió frank befektetéssel a Hermès előre lépett, és Kínát vette célba a vállalat által működtetett butikok számára, végül 1996-ban nyitott üzletet Pekingben.