A Covid-19 kihatással volt a divatiparra
Gondolkozott már azon, hogy vajon hogyan befolyásolta ez a globális járvány a divatipart? Ha a Covid-19 ennyi iparágat és egyént érint, egyenesen furcsa lenne, ha a divatvilág nem találná magát közöttük. Most fedje fel, hogy a divatipart hogyan sújtotta a világjárvány.
[wp_ad_camp_1]
A divatvilág egyik képviselője Alessandro Michelle, a Gucci kreatív igazgatója. Alessandro be akarja fejezni a midseason divatkollekciókat azáltal, hogy idén ötről kettőre csökkenti a bemutatók számát. A Covid-19 visszatérésével a bolygó számos részén bezárnak az üzletek. A legnagyobb hatást a fizikai üzletek fogják érezni, mivel sok ügyfél továbbra is fél attól, hogy nagy üzlethelyiségekbe lépjen. Sőt, még azokban az országokban is, ahol a közvetlen vásárlás továbbra is megengedett, a márkák gyorsan elfordulnak a digitális eladások felé, különösen akkor, ha nyereségesek akarnak maradni.
Manapság a fogyasztók megértik a fast fashion okozta károkat, és hogy az erőforrások egyre szűkebbek. A pazarlás és a kegyetlenség már nem szolgálja a divat vásárlóit, és ha a tervezők profitot akarnak elérni, akkor most változtatniuk kell. A fenntartható tervezés egyik legjobb példája Olivia Oblanc fiatal előremutató alkotótól származik. Az elmúlt öt évben Olivia kulcsfontosságú szószólója volt a divat fenntarthatóságának. Tudatos tervezőként mindig ügyel arra, hogy alkotásai mind etikailag, mind gazdaságilag megvalósíthatók legyenek. Ennek ellenére senki sem biztos abban, hogy mit hozhat a jövő, és hogy ez milyen hatással lesz a divatiparra. A divattól és a vörösszőnyegtől elvakult divatipar elzárkózott és elszakadt e bolygó valóságától. Az erőforrások hiánya, a kegyetlenség, a környezetszennyezés, a modern rabszolgaság stb. mind érintették a divatvilágot a vírus miatt.